Bez pośpiechu na spacerek z psem | Nocleg Wisła Apartament BelwederSKI - rezerwacja noclegów

Bez pośpiechu na spacerek z psem

Aktualności 2 Sierpnia 2023

Jeżeli masz psa i chcesz wybrać się z nim na spacer w Wiśle to polecamy całkiem przyjemną drogę na zaporę w Wiśle Czarne a następnie powrót przez Cieńków wprost do apartamentu BelwederSKI. Dużo atrakcji, dużo pięknych widoków i sporo miejsc na wypoczynek.

Wychodząc z drogi dojazdowej do apartamentu w Wiśle kierujesz się w lewo. Przy pierwszym skrzyżowaniu schodzisz z głównej drogi i udajesz się w kierunku nowych zabudowań Vislov Resort aby boczną ścieżką obejść "Wiślańską Niagarę" czyli zbiornik małej zapory. Zawsze możesz podejść od drugiej strony do wodospadu i podziwiać go z punktu, do którego niewiele osób dociera.

Następnie udajesz sie na zabawę z psem w płytkiej wodzie naprzeciw hotelu Aries aby ruszyć w kierunku zapory na WIśle Czarne. Przez chwilę idziesz wzdłuż drogi po nowym chodniku, mijasz hodowlę pstrągów aby dojść do Wiślańskiego Źródełka. Tutaj możecie skorzystać z ożywczej mocy czystej wody i ruszyć w lewą odnogę aby dojść do zapory. Pod koniec drogi schodzi się z asfaltu i idzie się krótko pod górę mijając tablice informacyjne z fauną i florą Beskidów.

Jak już skończycie podziwiać widoki z zapory to udajcie się dalej w lewo wzdłuż zbiornika. Tylko na samym początku jest asfaltowa, boczna droga a dalej już ścieżka. Możecie zrobić krótki przystanek na punkcie widokowym (taras widokowy), o którym pisaliśmy już wiele razy na stronie Apartamentu BelwederSKI. Z tego punktu schodzicie już powoli w dół aby odbić w pewnym momencie w prawo i skrótem dojść do ujścia Białej Wisełki, która wpada do Jeziora Czarniańskiego. Jest tu kilka miejsc gdzie i wy, i pies możecie zanurzyć nogi w wodzie i zrobić krótki piknik.

Nie musicie wracać tą samą trasą ale udajcie sie do góry, wprost na Cieńków aby zjeść coś na ciepło w Karczmie Jedlowo lub w Restauracji Ranczo Cieńków. Najdogodniejsze odbicie do góry znajduje się przy małym placu zabaw. Idąc na szczyt musicie kierować się znakami wskazującymi dojazd do Karczmy. Jest tylko jeden zakręt, który może Was zdezorientować ale udajcie się w prawo - widać znak na Karczmę. Podejście nie jest długie i przygotowane jest dla samochodów więc nie jest też za strome. Od tej strony samochody raczej nie podjeżdżają dlatego też nie spodziewajcie się tu jakiegoś ruchu, co najwyżej rowerzystów. Jak już będziecie na Cieńkowie, to … widoki, widoki, widoki … aż serce i dusz się cieszą. Jak jeszcze posilicie ciało, w którejś z restauracji to szczytem i trasą spacerową idziecie w kierunku Wisły aby minąć od góry Skocznię Adama Małysza a następnie zejść do skrzyżowania w pobliżu Apartamentu w Wiśle.

Piękny spacer z pięknymi widokami dla Ciebie i Twojego psa w Wiśle. Całość trasy z odnogami to mniej niż 10 km. Nie ma też dużych przewyższeń. Trasa nie jest błotnista i jest urozmaicona, ponieważ idziesz zarówno duktami leśnymi jak i zwykłymi drogami, które nie należą do często używanych.

Zobacz krótką galerię zdjęć z trasy spacerowej z psem.